Nu ai nici un produs in cos.

Incearca

Cum sa alegi cele mai bune greutati pentru obiectivele tale

Cumpararea unui set de greutati este o metoda sanatoasa si economica de a incepe antrenamentul de rezistenta. In acest ghid al cumparatorului vei afla cum sa alegi greutatile potrivite pentru obiectivele tale.

Daca doresti sa cumperi doar un accesoriu pentru antrenament, investeste banii intr-un set de greutati libere. Sunt aparate de fitness ieftine, compacte si eficiente, care se pot folosi independent sau in combinatie cu alte accesorii de fitness pentru dezvoltarea musculaturii si definirea liniilor corpului.

Aspecte importante de avut in vedere la achizitia greutatilor

Pentru cine sunt recomandate greutatile

Greutatile sunt excelente pentru oricine, barbati si femei de orice generatie. Greutatile mai usoare sunt excelente pentru femeile care doresc sa isi modeleze corpul, iar cele mai grele sunt ideale pentru barbatii care doresc sa isi sporeasca masa musculara si sa isi creasca rezistenta.

Antrenamentul cu greutati este excelent atat pentru utilizatorii avansati si intermediari, cat si pentru incepatori. Totodata, el este bun si pentru oamenii mai in varsta pentru a preveni atrofierea musculara si scaderea masei musculare.

Setul de greutati este binevenit in orice sala de antrenament de acasa. Cu el poti face un antrenament eficient si mai scurt ca durata, perfect pentru cei care duc lipsa de timp.

Beneficiile antrenamentului cu greutati

Antrenamentul cu greutati este un tip de antrenament de rezistenta care implica utilizarea greutatilor mai degraba decat a benzilor de rezistenta si a altor accesorii. Este excelent pentru consolidarea rezistentei, cresterea masei musculare si tonifierea organismului. El mai are si urmatoarele beneficii:

  • Creste masa musculara, stimuleaza metablismul si accelereaza scaderea in greutate,
  • Imbuntateste echilibrul, flexibilitatea, energia si ajuta la prevenirea leziunilor,
  • Previne scaderea masei musculare cauzata de imbatranire,
  • Previne scaderea densitatii osoase cauzata de imbatranire sau regim alimentar,
  • Stimuleaza sanatatea, imunitatea si amelioreaza problemele de insomnie,
  • Ajuta la lupta impotriva afectiunilor cronice cum ar fi osteoporoza si artrita,
  • Stimuleaza stima de sine si imbunatateste performanta tuturor activitatilor fizice.

Optiuni de antrenament si zone tinta: Antrenament cu greutati pentru intregul corp

Antrenamentul cu greutati este una dintre cele mai bune forme de antrenament. Greutatile libere se folosesc pentru cresterea rezistentei musculaturii partii superioare a corpului si pot fi o completare excelenta la antrenamentele pentru partea inferioara a corpului.

Greutatile libere permit o gama larga de miscari si necesita mai mult efort din partea utilizatorului pentru stabilizarea muschilor, astfel incat antrenamentul devine foarte eficient. Cu ele poti efectua multe tipuri de exercitii pentru diverse grupe musculare, inclusiv:

  • Ridicari pentru bicepsi,
  • Exercitii pentru tricepsi care actioneaza asupra tricepsilor si deltoizilor,
  • Ridicarile de haltere de pe banca orizontala sunt perfecte pentru a lucra pectoralii – actioneaza pectoralii, deltoizii anteriori si tricepsii,
  • Ridicarile laterale tintesc partea superioara a spatelui si a umerilor,
  • Fandari in fata: un exercitiu excelent pentru picioare si fese,
  • Abdomenele sunt bune pentru muschii abdominali – rectus abdominis si muschii oblici.

Poti folosi greutatile pentru un antrenament independent sau le poti include in rutina antrenamentului aerobic pentru un plus de intensitate.

Tipuri de greutati si functii diferite

Greutatile libere sunt accesoriul elementar pentru antrenamentul de rezistenta. Exista tipuri diferite de greutati libere disponibile, in functie de obiectivul avut in vedere:

Haltere: Sunt alcatuite dintr-o bara pentru greutati si un set de greutati libere (din metal sau plastic, mai usoare, recomandate incepatorilor) pe care le poti monta pe bara, pentru a creste greutatea. Ele asigura un antrenament stabil si variat, pe care il poti modifica in functie de progres. Exista si haltere fixe.

Halterele se folosesc cu ambele maini pentru exercitii cum ar fi: ridicari de pe banca sau de la sol, genuflexiuni cu haltera la ceafa, ridicari anterioare cu haltera, ridicari de haltera din pozitia declinat si ridicari din umeri cu haltera.

Ganterele: Sunt scurte si compacte si disponibile in mai multe greutati. Exista modele fixe sau reglabile cu placi de greutate reglabile.

Ganterele de folosesc pentru a lucra separat cate o mana. De obicei exercitiile se executa cu cate o gantera in fiecare mana.

Greutatile Kettlebells au devenit populare de curand. Designul simplu asigura o greutate serioasa, cu maner.

Ele se pot folosi pentru o gama variata de exercitii care implica diferite grupe musculare si asigura o combinatie eficienta intre antrenamentul de rezistenta si antrenamentul cardio, inclusiv genuflexiuni, fandari, pendulari si multe altele.

Greutatile pentru glezne si incheieturi sunt o completare excelenta a antrenamentului tau aerobic. Ele iti ofera si mai multa rezistenta si iti permit sa arzi mai multe calorii si sa iti tonifiezi muschii.

Ce greutate sa alegi?

Alege greutatile potrivite pe baza obiectivelor personale de rezistenta.

Pentru femeile care doresc sa isi tonifieze muschii mai degraba decat sa acumuleze masa musculara, recomandam un set de gantere de la 1 la 5 kg.

Barbatii care doresc sa isi creasca rezistenta si masa musculara ar trebui sa cumpere un set de gantere de la 0.5 la 2.5 kg sau greutati pentru glezna si incheietura.

Excelente pentru inceput: Cumpara gantere care nu necesita asamblare si sunt foarte compacte.

Manevrare usoara pentru incepatori: Cumpara greutati captusite cu cauciuc, neopren sau plastic. Acestea sunt usor de manevrat si nu deterioreaza podeaua daca le scapi din mana.

Greutati durabile care rezista mai mult timp: Cumpara greutati de metal, dar trebuie sa le intretii cu regularitate.

Antrenament progresiv: Alege o haltera cu placi de greutate care iti permite sa adaugi greutati pe masura ce capeti mai multa rezistenta. Pentru ridicarile de pe banca ar fi bine sa ai in vedere si achizitia unei banci pentru antrenament.

Pe masura ce progresezi, iti poti imbogati colectia de greutati cu modele diferite pentru exericitii si obiective diverse.

Sfatul nostru: daca esti in cautarea unor echipamente de antrenament mai diversificate, gandeste-te sa investesti intr-o banca si un aparat multifunctional.

Sfaturi de intretinere

Greutatile diferite necesita diverse forme de intretinere. Greutatile invelite in material sintetic nu au nevoie de prea multa intretinere – trebuie doar sterse de transpiratie dupa fiecare utilizare si sterse de praf saptamanal. Pe de alta parte, greutatile metalice necesita intretinere regulata, ca sa nu rugineasca.