Nu ai nici un produs in cos.

Incearca

Antreneaza-te eficient – fara leziuni sau durere!

Programele de antrenament care se bazeaza pe folosirea diverselor aparate de fitness sunt unul dintre cele mai frecvente tipuri de antrenamente. Daca esti incepator, trebuie sa ai mare atentie, sa nu te ranesti sau sa nu iti provoci dureri.

Cele mai frecvente leziuni survenite in timpul antrenamentelor

Exercitiile pe aparatele de fitness nu sunt scutite de riscuri. Ele pot provoca leziuni; cele mai frecvente sunt urmatoarele:

  • Inflamatii,
  • Crampe musculare,
  • Luxatii,
  • Intinderi musculare sau mai rau.

Le poti evita pe toate daca esti atent si respecti cateva sfaturi practice, pe care le gasesti mai jos.

Baza unui antrenament sigur:

  1. Este esential sa incepi antrenamentul incet si dupa aceea sa ii sporesti treptat intensitatea. Aceasta se aplica mai ales incepatorilor si celor care incep unui nou program de exercitii.
  2. Incalzeste-te inainte de antrenament, fiindca asa reduci riscul de producere a leziunilor.
  3. Atentie mare la pozitia coloanei si la exercitiile solicitante, care afecteaza mai ales spatele.
  4. Nu intinde muschii prea tare – ci numai pana simti o durere usoara. Daca ai dureri in timpul antrenamentului, inseamna ca e ceva ce nu faci bine.
  5. Incepe intotdeauna incet, chiar daca faci exercitiile de ceva vreme. Creste intensitatea treptat.
  6. Antreneaza-te regulat. Nu sari peste antrenamente.

Pozitia corecta a corpului

Pozitia corpului difera de la un exercitiu la altul, dar exista cateva indicatii generale care ajuta la prevenirea eventualelor leziuni.

 ·         Stabilitate

 Stabilitatea este factorul cel mai important pentru o postura corecta a corpului. Gradul cel mai mare de stabilitate se obtine atunci cand greutatea corporala este distribuita uniform pe ambele picioare.

 ·         Curba naturala a coloanei

 Leziunile coloanei sunt printre cele mai frecvente leziuni suferite in urma antrenamentului, deci ai grija sa nu iti soliciti niciodata coloana prea tare.

 Pastreaza curba naturala a coloanei. Daca nu tii coloana in pozitia sa natural curbata, ci dreapta, te poti trezi cu leziuni grave. In cel mai bun caz, aceste leziuni o sa te impiedice sa faci antrenamentul din cand in cand, dar consecintele pot fi mult mai grave.

AVERTISMENT Raspunsurile expertilor se bazeaza pe o intrebare specifica si nu se pot folosi in scop public. Ele nu reprezinta o opinie medicala sau profesionala si nu pot niciodata inlocui o vizita la medic sau la specialist. Fiindca oamenii sunt diferiti, va recomandam sa discutati cu medicul cat de potrivite sunt aceste produse pentru dumneavoastra si cum ar trebui sa le folositi. Retineti ca unele informatii medicale pot fi invechite datorita studiilor si cercetarilor constante care au loc in domeniu.