Nu ai nici un produs in cos.

Incearca

Stretching – inainte de antrenament, dupa antrenament sau oricand

Sigur au existat dimineti in care te-ai trezit cu muschii intepeniti, chiar daca ai dormit dus toata noaptea. Asta se intampla cel mai adesea cand incepem sa facem sport fara sa fi facut exercitii suficiente de stretching inainte.

Imagineaza-ti corpul ca un vehicul care are nevoie de putina incalzire inainte sa accelereze pe drum. La fel este si corpul nostru. Nu trebuie neaparat sa faci stretching inainte sau dupa antrenament. Poti face stretching dimineata inainte sa pleci la serviciu, pregatindu-ti corpul pentru actiune.

Sa iti explicam mai intai cateva lucruri elementare pentru un stretching corect.

Ce este stretching-ul?

Toate exercitiile si activitatile care dau mai multa flexibilitate muschilor si articulatiilor noastre sunt considerate exercitii de stretching.

De ce este importanta flexibilitatea?

O buna flexibilitate iti afecteaza stilul de viata. Ea se manifesta in activitatile noastre, in pastrarea echilibrului si, nu in ultimul rand, in starea de spirit.

Miscarea regulata poate influenta legatura dintre sistemul nervos motor si sistemul nervos central si, astfel, constienta corpului.

Trei reguli importante pentru stretching:

  • Fa exercitiile lent si numai pana in punctul in care simti o durere usoara,
  • Intinde uniform ambele parti, folosind aceleasi exercitii,
  • Acelasi lucru se aplica si intinderii in fata si in spate.

Cat de des ar trebui sa facem stretching?

Poti face stretching in fiecare zi. Iti recomandam sa incepi dupa-masa, cand muschii si articulatiile sunt deja putin incalzite. Dupa una-doua saptamani, poti incepe cu exercitiile de stretching dimineata – sunt cele mai utile ca sa simti rezultatele.

Cat sa dureze?

Intre 15 si 30 minute, in functie de cum te simti. Avantajul exercitiilor de stretching este ca se pot face oriunde! Nu ai nevoie de aparate costisitoare: hainele comode si putin spatiu sunt suficiente.

Iti recomandam sa incepi exercitiile cat mai repede cu putinta. Numai asa vei putea elimina senzatia de rigiditate in articulatii si muschi.

AVERTISMENT Raspunsurile expertilor se bazeaza pe o intrebare specifica si nu se pot folosi in scop public. Ele nu reprezinta o opinie medicala sau profesionala si nu pot niciodata inlocui o vizita la medic sau la specialist. Fiindca oamenii sunt diferiti, va recomandam sa discutati cu medicul cat de potrivite sunt aceste produse pentru dumneavoastra si cum ar trebui sa le folositi. Retineti ca unele informatii medicale pot fi invechite datorita studiilor si cercetarilor constante care au loc in domeniu.